Педагогічна практика.
Красноградський
педагогічний фаховий коледж
Комунального
закладу
«Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної ради
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор коледжу
________ Сергій РЯБОКІНЬ
«16» січня 2023 року
План педагогічної практики
«Показові, пробні заняття
та інші види діяльності
з дітьми
раннього та дошкільного віку»
для здобувачів освіти групи Д-21
спеціальності
012 Дошкільна освіта
на ІV семестр 2023/2024 навчального року
Тижні
|
Кіл-ть
балів |
Дата |
Кіл-ть годин |
Зміст роботи |
Керівник практики |
|
Спостереження навчально-виховної роботи |
Самостійна робота студентів |
|||||
1 |
5 б. |
19.01 |
4 |
Загальне знайомство з базою практики. Спостереження і аналіз показових занять з
малювання. |
|
Керівник підгрупи |
2 |
5 б.
5 б. |
26.01 |
5 |
|
Самостійне
проведення пробних занять з малювання в різних вікових групах (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
3 |
02.02 |
5 |
|
Самостійне проведення пробних занять з
малювання в різних вікових групах (ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
4 |
5 б. |
09.02 |
4 |
Спостереження і аналіз роботи вчителя в 1 класі |
|
Керівник підгрупи |
5 |
5 б. |
16.02 |
4 |
Спостереження і аналіз показових занять з методики образотворчої
діяльності (ліплення, аплікація, конструювання) |
|
Керівник підгрупи |
6 |
5 б.
5 б.
|
23.02 |
5 |
|
Самостійне
проведення пробних занять з методики образотворчої діяльності (ліплення,
аплікація, конструювання) в різних вікових групах (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
7 |
02.03 |
5 |
|
Самостійне
проведення пробних занять з методики образотворчої діяльності (ліплення,
аплікація, конструювання) в різних вікових групах (ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
8 |
5 б. |
09.03 |
4 |
Спостереження і аналіз показових занять з математики. |
|
Керівник підгрупи |
9 |
5 б.
5 б.
|
16.03 |
5 |
|
Самостійне
проведення пробних занять з математики в різних вікових групах (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
10 |
23.03 |
5 |
|
Самостійне проведення пробних
занять з математики в різних вікових групах
(ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
11 |
5 б. |
30.03 |
4 |
Спостереження і аналіз показових занять
з музичного виховання. |
|
Керівник підгрупи |
12 |
5 б.
5 б. |
06.03 |
5 |
|
Самостійне
проведення пробних занять з музичного виховання в різних вікових групах (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
13 |
13.04 |
5 |
|
Самостійне
проведення пробних занять з музичного виховання в різних вікових групах (ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
|
10 б. |
Участь в обговоренні. |
|
|
||
|
5 б. |
Психолого-педагогічна майстерність: –
педагогічний такт; –
комунікабельність; –
емпатійність; –
неконфліктність тощо. |
|
|
||
|
5 б. |
Ведення документації |
|
|
||
|
15 б. |
Підготовка звіту про результати
проходження практики. Залік |
|
|
ВСЬОГО: 60 годин (за навантаженням)
ВСЬОГО: 100 б. (за системою EGTS)
Завідувачка навчально-виробничої практики
___________Людмила КІЯШКО
Красноградський
педагогічний фаховий коледж
Комунального
закладу
«Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної ради
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор коледжу
________ Сергій РЯБОКІНЬ
«16» січня 2023 року
План педагогічної практики
«Показові, пробні заняття
та інші види діяльності
з дітьми
раннього та дошкільного віку»
для здобувачів освіти групи Д-11
спеціальності
012 Дошкільна освіта
на ІІ семестр 2023/2024 навчального року
Тижні |
Кіл-ть балів |
Дата |
Кіл-ть годин |
Зміст роботи |
Керівник практики |
|
Спостереження навчально-виховної роботи |
Самостійна робота студентів |
|||||
1 |
4 б. |
17.01 |
4 |
Загальне знайомство з
базою практики. Спостереження, аналіз
організації і проведення режимних процесів в групі, де проходить педагогічна
практика в І половину дня. |
|
Керівник підгрупи |
2 |
10 б. |
24.01 |
5 |
|
1.
Самостійна
організація і проведення окремих режимних процесів в різних вікових
групах в І половину дня (І і ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
3 |
4 б. |
31.01 |
4 |
Спостереження, аналіз організації і проведення режимних
процесів в групі, де проходить педагогічна практика в ІІ половину дня. |
2. |
Керівник підгрупи |
4 |
4 б. |
07.02 |
4 |
Спостереження і аналіз
показових занять у групах раннього віку. |
|
Керівник підгрупи |
5 |
10 б. |
14.02 |
5 |
|
Самостійне проведення
пробних занять у групах раннього віку (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
6 |
21.02 |
5 |
3. |
4.
Самостійне
проведення пробних занять у групах раннього віку (ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
7 |
4 б. |
28.02 |
4 |
5.
Спостереження і
аналіз показових занять з художньої літератури. Аналіз куточків книги. |
|
Керівник підгрупи |
8 |
10 б. |
07.03 |
5 |
6. |
Самостійне проведення
пробних занять з художньої літератури в різних вікових групах (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
9 |
14.03 |
5 |
|
7.
Самостійне проведення
пробних занять з художньої літератури в різних вікових групах 8.
(ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
10 |
4 б. |
21.03 |
4 |
9.
Спостереження і
аналіз показових занять з розвитку мовлення. Аналіз дидактичних ігор та
наочного матеріалу. |
|
Керівник підгрупи |
11 |
10 б. |
28.03 |
5 |
10. |
Самостійне проведення
пробних занять з розвитку мовлення в різних вікових групах (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
12 |
04.04 |
5 |
|
11. Самостійне проведення пробних занять з розвитку
мовлення в різних вікових групах 12. (ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
13 |
4 б. |
11.04 |
4 |
13. Спостереження і аналіз показових занять з ознайомлення
дітей з навколишнім світом. |
|
Керівник підгрупи |
14
|
10 б. |
18.04 |
5 |
|
Самостійне проведення пробних занять з ознайомлення
дітей з навколишнім світом в різних вікових групах (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
15 |
25.04 |
5 |
|
Самостійне проведення пробних занять з ознайомлення
дітей з навколишнім світом в різних вікових групах (ІІ підгрупа). |
|
|
16 |
4 б. |
02.05 |
4 |
14. Спостереження і аналіз показових занять з ознайомлення
дітей з природою. |
|
Керівник підгрупи |
17
|
10 б.
|
09.05 |
5 |
|
15. Самостійне проведення пробних занять з ознайомлення
дітей з природою в різних вікових групах
16. (І підгрупа). |
Керівник підгрупи |
18
|
16.05 |
5 |
|
Самостійне проведення пробних занять з ознайомлення
дітей з природою в різних вікових групах (ІІ підгрупа). |
Керівник підгрупи |
|
|
6 б. |
Робота в групах |
|
|
||
|
6 б. |
Ведення документації |
|
|
ВСЬОГО:
83 годин (за навантаженням)
ВСЬОГО: 100 б. (за системою EGTS)
Завідувачка навчально-виробничої практики ___________Людмила КІЯШКО
№ з/п |
Види діяльності
студента-практиканта |
Кількість балів |
1 |
Спостереження і аналіз навчально-виховної роботи в різних вікових групах |
0-10 |
2 |
Відвідування занять, режимних процесів, виховних заходів, форм роботи з
батьками, |
0-16 (1б. на тиждень) |
3 |
Участь у їх обговоренні |
0-10 |
4 |
Практичне ознайомлення з організацією діяльності закладу дошкільної
освіти |
0-10 |
5 |
Вивчення змісту діяльності керівника та методиста закладу дошкільної
освіти, ознайомлення з нормативно-правовою базою закладу |
0-10 |
6 |
Ведення щоденника практики |
0-10 |
7 |
Вивчення особистості дитини, складання психолого-педагогічної характеристики |
0-20
|
8 |
Оформлення і своєчасне подання щоденника спостережень методисту-керівнику |
0-20
|
9 |
Презентація результатів проходження практики на звітній конференції. Підготовка звіту про результати проходження практики, залік. |
0-10 |
10 |
Самостійна робота студента-практиканта на посаді вихователя |
0-10 |
11 |
Проведення залікових занять, режимних процесів, виховних заходів, форм роботи
з батьками |
|
12 |
Відвідування залікових занять, режимних процесів, виховних заходів,
форм роботи з батьками, участь у їх обговоренні |
0-10 |
13 |
Підготовка і оформлення конспектів залікових занять, режимних процесів,
виховного заходу |
0-10 |
14 |
Оформлення і своєчасне подання звітної документації про педагогічну
практику методисту-керівнику |
0-20
|
15 |
Презентація результатів проходження практики на звітній конференції. |
0-10 |
Педагогічна практика в умовах дистанційного навчання
У системі професійної підготовки майбутніх вихователів велике місце займає педагогічна практика. Всі види практики є важливими у формуванні професійних компетентностей, що й складає основу педагогічної майстерності. Саме під час проходження педагогічної практики розвиваються практичні вміння здобувачів освіти, формується особисте ставлення до світу педагогіки, розвивається професійна культура, творче мислення, індивідуальний стиль професійної діяльності. Педагогічна практика - організаційна форма навчання, яка є важливою сполучною ланкою між теоретичною та практичною діяльністю здобувачів освіти, сприяє формуванню творчого відношення майбутнього спеціаліста до педагогічної діяльності. Головною складовою підготовки фахівців Красноградського педагогічного фахового коледжу за освітньо-професійною програмою Дошкільна освіта є практична підготовка. Налагоджена чітка система роботи по організації всіх видів практик, яка сприяє адаптації здобувачів освіти до професійної діяльності. Виклики останніх років та особливо сьогодення внесли корективи у систему освіти, відповідно і проведення педагогічних практик.
Посилення ролі
практичної підготовки є на сьогодні одним із основних завдань при складанні та
коригуванні освітніх програм всіх рівнів підготовки, оскільки саме наявність
практичного досвіду роботи в реальних умовах є однією із головних передумов
успішного працевлаштування. Задля того, щоб майбутні фахівці мали можливість
якісно проходити практику було з’ясовано особливості проходження педагогічної
практики дистанційно (технічні та педагогічні вимоги проведення онлайн-занять;
узгодження форм дистанційної роботи з адміністрацією закладу освіти; створення
корекційних відео занять, відеоконсультацій; скориговано та погоджено
індивідуальні плани роботи практикантів; ознайомлено здобувачів освіти з
графіком онлайн-консультацій.
У рамках підготовки висококваліфікованих фахівців спеціальності Дошкільна освіта широко застосовуються різноманітні форми і види практичної підготовки, які дають можливість здобувачам освіти за час навчання стати конкурентоспроможними на ринку праці. Не маючи можливості проводити безпосередньо в закладах дошкільної освіти заняття , методисти з різних видів практичної підготовки розробили для здобувачів освіти спеціальні завдання з метою виконання навчальних програм, а саме: розробка конспектів занять, відповідно до освітніх програм закладів освіти, підготовка презентацій, відеороликів навчальних занять.
Перша
педагогічна практика, яку майбутні вихователі проходять у процесі навчання – це
навчальна пропедевтична практика, яка починається з І курсу. Навчальна
пропедевтична практика є практикою пасивного характеру, під час якої здобувачі
освіти спостерігають за навчально-виховним процесом. В умовах воєнного стану здобувачі
освіти проходять педагогічну практику в дистанційному режимі. Метою цієї
практики є закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих здобувачами
освіти в процесі вивчення педагогічних та психологічних дисциплін, формування
професійних компетенцій майбутніх педагогів. Студенти-практиканти знайомляться зі змістом, завданнями,
організацією практики, з інструктивною і звітною документацією, зі своїми обов'язками,
а також з вимогами до оформлення результатів практики, одержують інформацію з
питань комунікації, вирішують організаційні питання, консультуються з
керівниками практики. Методисти ознайомлять студентів-практикантів з
нормативною базою ЗДО, сучасними програмами, запропонованими для використання
МОН України. Наразі здобувачі освіти знайомляться з напрямами всебічного
розвитку особистості: фізичним вихованням, моральним, розумовим , естетичним,
трудовим вихованням під час презентацій,
відео перегляду занять.
Пробна
педагогічна практика спрямована на апробацію професійних компетентностей
студентів-практикантів: перегляд відео занять, моделювання навчальних занять в
умовах закладів дошкільної освіти. Викладачами спеціальності постійно проводяться науково-методичні заходи,
спрямовані на адаптацію змісту практичної підготовки здобувачів освіти до
роботи в умовах оновленого Базового компоненту дошкільної освіти. Реалізація
програми практики відбувається за певним планом, викладачі та здобувачі освіти
творчо зуміли організувати її проведення з використання відео зв’язку Zoom та Googlе
Meet; отримують завдання через блог методистів
практики, Googlе-класи; зворотній зв'язок здійснюється черезViber , електронну
пошту.
Практика – це складний і напружений відрізок професійно-трудової кар’єри майбутнього фахівця. Саме під час проходження практики відбувається професійне зростання майбутніх фахівців, розвиток їх творчих здібностей.
Здобувач освіти має вчитися працювати у команді дистанційно, підвищувати власну інформаційно-цифрову компетентність, вміти виокремити та опрацювати необхідний матеріал, мотивуватися до здійснення освітньої діяльності та побудови власної траєкторії розвитку.
Незважаючи на складну ситуацію, відсутність взаємозв’язку з базою практики ми повинні підготувати компетентного фахівця, здатного виконувати свій професійний обов’язок.
У .
Комментарии
Отправить комментарий