Додаткова кваліфікація "Сімейний вихователь" психологія
Теми занять з психології сімейного вихова
1. Добрі слова привітання
2.
Добро
як сонце гріє (світить)
3.
Будемо
дружити й один одним дорожити
4.
За
що люблю свого друга
5.
Настрій
мого дня або Подорож до Королівства
настрою
6.
Добре
слово солодке як мед
7.
Подорож
до країни емоцій
8.
Місто
моєї мрії
9.
Що
погано, а що добре
10. Ввічливі
і чемні – всім приємні
11.
Світ
моїх захоплень
12.
Наука
про добро або За добро - тримай добро
13.
Світ
зігрітий добротою
14.
Дружба
всього дорожче або Хай завжди буде
дружба
15.
Мандрівка
в країну почуттів
16.
Не
сумуй або Радість і сум або Коли я
радію, коли я сумую
17.
Давай
гратися
18.
Країна
уваги, мислення та пам’яті
19.
Де
є добрі люди, там біди не буде
20.
Країна
розуміння
21.
Доброта
і чуйність
22.
Нумо
знайомитись
23.
Настрій
мого дня або Подорож до Королівства
настрою
24.
Наука
про добро або За добро - тримай добро
25.
Радість
або Радість і сум або Коли я радію, коли
я сумую
26.
Давай
гратися
27.
Країна
уваги, мислення та пам’яті
28.
Подорож
до пісочної країни
29.
На
пошуки незвіданої планети
30.
Я
вмію спілкуватися, я вмію домовлятися
31.
Зростають
вихованими діти
32.
Там,
де скупощі, добра не чекай
33.
Добре
діло роби сміло
34.
Слухняність
і неслухняність
35.
Чесність(правда)
і брехня
36.
Щедрий
чи жадібний
37.
Про обов’язок і відповідальність
38.
Співчуття
і доброта здатні творити дива
39.
Навіщо
кажуть спасибі
40.
Дружба
та товаришування
41.
Мої
рідні бабуся та дідусь
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
Красноградського педагогічного
фахового коледжу
Комунального
закладу
«Харківська гуманітарно-педагогічна
академія»
Харківської обласної ради
___________Сергій РЯБОКІНЬ
«08» серпня 2022 року
Графік
проведення занять
з додаткової кваліфікації «Сімейний вихователь»
(психологія сімейного виховання)
студентами групи Д-21 спеціальності 012 Дошкільна освіта
І півріччя 2022/2023 н.р.
№ з/п |
ПІБ студента |
Дата |
Вид заняття |
Місце проведення |
Вік дітей |
Час |
1 |
Білан Юлія Серггіївна |
25.08 06.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00 14.00 |
2 |
Брусєнцева Ганна Віікторівна |
25.08 13.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00 13.00 |
3 |
Волинкіна Ірина Олексіївна |
01.09 13.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00 14.00 |
4 |
Демець Олена Володимирівна |
01.09 20.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00 13.00 |
5 |
Донченко Аліна Олександрівна |
08.09 20.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00 14.00 |
6 |
Зубко Євгенія Юріївна |
08.09 27.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00 13.00 |
7 |
Ольхова Каріна Сергіївна |
15.09 27.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00 14.00 |
8 |
Парубоча Ольга Артемівна |
15.09 03.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00 13.00 |
9 |
Прус Валерія Михайлівна |
22.09 03.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00 14.00 |
10 |
Пуляєва ОленаВалеріївна |
22.09 10.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00 13.00 |
11 |
Семеренко Аліна Олегівна |
29.09 10.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00 14.00 |
12 |
Старіченко Світлана Андріївна |
29.09 17.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00 13.00 |
13 |
Стецик Людмила Юріївна |
06.10 17.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00 14.00 |
Методист педагогічної
практики
Валентина СКОРНЯКОВА
Графік проведення занять
з додаткової кваліфікації «Сімейний вихователь»
(психологія сімейного виховання)
здобувачами освіти групи Д-21 спеціальності 012 Дошкільна
освіта
І півріччя 2023/2024 н.р.
№ з/п |
ПІБ студента |
Дата |
Вид заняття |
Місце проведення |
Вік дітей |
Час |
1 |
Гольонко Мирослава В’ячеславівна |
14.09 26.10 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00-14.00 14.00-15.00 |
2 |
Гора Тетяна Леонідівна |
14.09 02.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00-15.00 13.00-14.00 |
3 |
Грищенко Марина Володимирівна |
21.09 02.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00-14.00 14.00-15.00 |
4 |
Івченко Дар’я Олексіївна |
21.09 09.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00-15.00 13.00-14.00 |
5 |
Калашніков Валерій Максимович |
28.09 09.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00-14.00 14.00-15.00 |
6 |
Кир’яченко Діана Сергіївна |
28.09 16.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00-15.00 13.00-14.00 |
7 |
Колісник Надія Сергіївна |
05.10 16.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00-14.00 14.00-15.00 |
8 |
Олешко Діана Іванівна |
05.10 23.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00-15.00 13.00-14.00 |
9 |
Перун Наталія Олександрівна |
12.10 23.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00-14.00 14.00-15.00 |
10 |
Печеніжська Наталія Іванівна |
12.10 30.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00-15.00 13.00-14.00 |
11 |
Пойдьом Ірина Сергіївна |
19.10 30.11 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00-14.00 14.00-15.00 |
12 |
Соколовська Вікторія Сергіївна |
19.10 07.12 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
14.00-15.00 13.00-14.00 |
13 |
Ульянова Анастасія Євгеніївна |
26.10 07.12 |
психологія сімейного виховання |
Кабінет №23 |
старший дошкільний вік |
13.00-14.00 14.00-15.00 |
Методист педагогічної практики Валентина СКОРНЯКОВА
РОЗДІЛ І. ПРОГРАМА
ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
1.1
Мета, основні завдання, зміст практики
Програма педагогічної практики з
додаткової кваліфікації «Сімейний вихователь» спрямована на закріплення
психолого-педагогічних знань та формування практичних умінь і навичок, професійної
майстерності, підготовки до самостійної роботи майбутнього сімейного
вихователя.
Згідно навчального плану вона
організовується на ІІ курсі підготовки фахівців зі спеціальності 012 Дошкільна
освіта і передбачає виконання завдань, визначених програмами з родинної
педагогіки, психології сімейного виховання, іноземної мови в сімейному колі.
Даний вид практики включено до
переддипломної практики згідно визначеної програми.
Мета: розвиток
у студентів професійного інтересу до питань та проблем виховання дитини дошкільного віку в сім’ї;
усвідомлення важливості та необхідності повноцінної родини, вивчення
психолого-педагогічних основ сімейного виховання для формування особистості
дитини, місця та ролі сімейного вихователя у виховному полі сім’ї; формування
умінь організовувати освітньо-виховну діяльність з дитиною на основі
особистісно-орієнтованої моделі взаємодії з нею.
Виконання програми спрямоване на формування у студента
вмінь:
-
аналізувати та
оцінювати виховний потенціал сім’ї;
-
розробляти власні
технології індивідуального виховання на основі знань психолого-педагогічних
особливостей дітей дошкільного віку;
-
реалізовувати
індивідуально-персонізовану модель педагогічної взаємодії з батьками з метою
цілісного педагогічного впливу на дитину;
-
застосовувати
методи діагностики сімей вихованців;
-
створювати та
застосовувати на практиці стратегії виховного впливу на дитину;
-
застосовувати
ефективні форми співпраці закладу дошкільної освіти і родин вихованців.
Здійснювати просвітницьку роботу серед батьків.
В ході педагогічної практики
студенти повинні враховувати і формувати професійні компетенції:
-
діагностико-прогностична, яка забезпечує визначення рівня розвитку дітей, стану
педагогічного процесу і завдань освітньо-виховної роботи з дітьми та їх
батьками, визначення підсумків власної педагогічної роботи, їх відповідність
вимогам часу;
-
організаційно-педагогічна, яка спрямована на забезпечення педагогічно доцільних
форм роботи з батьками на основі диференційованого підходу до різних типів
сімей;
-
комунікативна,
яка забезпечує взаємне формування та узгодження дій для організації спільної
результативної діяльності;
-
просвітницька,
що передбачає здійснення психолого-педагогічної просвіти батьків дітей
дошкільного віку і забезпечує єдність роботи закладу дошкільної освіти і сім’ї,
спрямованої на створення повноцінного виховного потенціалу, середовища,
сприятливого для становлення самостійної творчої особистості дитини.
Відповідно до змісту курсу
психології сімейного виховання студент-практикант під час практики повинен:
-
стежити за фізичним
та психічним здоров’ям дитини, в разі необхідності визначати методи компенсації та корекції;
-
робити
психологічний аналіз ситуації розвитку дитини в сім’ї;
-
бачити і розуміти
дитину, виходячи з її потреб, здійснювати індивідуальний підхід до неї;
-
застосовувати
способи активізації дітей, опосередковані впливи;
-
застосовувати
основні та допоміжні методи дослідження психіки дітей (спостереження,
експеримент, опитування,проєктивні методики та ін..);
-
складати
психолого-педагогічну характеристику на дитину.
Основні уміння
студента-практиканта з іноземної мови в
сімейному колі:
-
проводи 20-хвилинні
заняття з іноземної мови у закладах дошкільної освіти і у колі сім’ї з
урахуванням особливостей організації занять дітей середнього та старшого
дошкільного віку;
-
вміти подати
елементарну лексику, розучувати казки, вірші, пісні, проводити ігри іноземною
мовою;
-
читати тексти,
адаптовані для дітей дошкільного віку, з метою вилучення інформації;
-
передавати зміст і
вести діалогічну розмову з тем, передбачених програмою;
-
користуватися
граматичним матеріалом для активної побудови стверджувальних, питальних і
заперечних речень;
-
використовувати
дидактичний та наочний матеріал відповідно теми занять.
Зміст
практики передбачає:
-
підготовка та проведення занять з родинної
педагогіки, психології сімейного виховання, іноземної мови в сімейному колі;
-
спостереження і
аналіз занять студентів-практикантів групи;
-
ведення відповідної
документації (за загальною формою)
Під час переддипломної практики студент зобов’язаний:
-
щотижнево планувати
і проводити заняття з родинної педагогіки, психології сімейного виховання.
іноземної мови в сімейному колі в І або ІІ половину дня ( по 4 заняття з
кожного предмету за час практики);
-
записи конспектів
занять вести в окремому зошиті з затвердженням вихователя, подальшим протоколом
обговорення з визначенням присутніх та оцінкою;
-
загальний облік
оцінок за проведену роботу з додаткової кваліфікації вести в окремому табелі
оцінок ( за загальним зразком);
-
здійснювати
взаємовідвідування і аналіз занять ( не менше 5) та вести записи в щоденнику
спостережень;
- вести роботу з батьками, результати якої оформити і представити у звітній документації по закінченню педагогічної практики
Обов’язки
студента-практиканта
1.
Своєчасно з’являтися на практику (за 15-20 хвилин до початку роботи).
2.
Систематично,
охайно, методично грамотно вести документацію (щоденник спостережень, зошит
конспектів занять).
3.
Своєчасно і
систематично отримувати консультації від викладача-методиста та подавати
конспекти самостійного проведення занять на затвердження за день до їх
проведення.
4.
Прагнути знати
дітей групи, здобути авторитет серед них.
5.
Бути вимогливим до
свого зовнішнього вигляду.
6.
Дотримуватись
правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти.
7.
Створювати безпечні
умови для дітей.
Під час переддипломної практики:
8. Виконати програму практики і підготувати звітну документаці
Д Для успішного проходження практики студент повинен:
1.
Мати ґрунтовні
знання психологічних особливостей дітей різних вікових періодів дошкільного
віку.
2.
Оволодіти
педагогічними основами організації освітньо-виховного процесу та індивідуальної
роботи з дітьми.
3.
Здійснювати
міжпредметні зв’язки, формувати загально дидактичні і спеціальні уміння і
навички.
4.
Бути достатньо
обізнаним у традиційному навчанні й інноваційних методиках.
5.
Бути здатним до
моделювання та прогнозування освітньо-виховного процесу, аналізу власної
роботи.
6.
Організовувати
педагогічний процес як співпрацю та взаємодію, створювати та розв’зувати
педагогічні ситуації.
7.
Враховувати
індивідуальні особливості дитини, її здібності, нахили.
Комментарии
Отправить комментарий